femte veckan på farmen

Det har varit en lång vecka, men nu är den över. I tisdags kväll kom första paret från Australien och på onsdagen kom tre par till. Möte på schemat och då andra familjen (mamma Daniella/Dan, pappa Jim, Savanna/Savy (8 år), Mia (2 år)) på farmen också deltog har jag haft dubbel barnaskara. De flesta for iväg igen på fredagen, förutom ett par som mina värdföräldrar tog med till västkusten, så jag har jobbat helg med farmor som kom på besök. Inte allt för jobbigt då vi spenderade mesta tiden nere hos Jim och Dan, men det blir ändå ganska intensivt. For även in till Balfour och träffade två av holländarna igår, det var trevligt. Vi bestämde att jag skulle komma förbi till deras farm någon kväll, så det blir nog bra.

Den här veckan kommer däremot också att bli lång; Dan måste fara till the States för möte så jag och Fliss ska hjälpa Jim med barnen. Dessutom ska jag följa med familjen till Timaru i helgen, släktträff. Kommer nog inte bli allt för hårt då min främsta uppgift är att sitta på ett hotellrum och vakta barnen när de sover, men barn är ju barn så vi får väl se..

Kan upplysa om att vädret varit betydligt bättre den här veckan; 30 grader och sol tisdag till fredag, sen blev det inte mycket bättre då det var runt 15 grader igår och regn hela dagen idag. Har även insett att första mars redan är förbi och imorgon är det sex veckor sedan jag lämnade Sverige, vad hände liksom?! Time to hit the bed, peace and peas people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0