åttio och det stora avslöjandet!

Nu är det bara åttio dagar kvar, och dags för det stora avslöjandet. Några har redan gissat rätt och nedräkningen är, såklart, till Nya Zeeland! I förrgår köpte jag flygbiljetten, så om åttio dagar tar jag mitt pick och pack och flyttar till det södra halvklotet ett år. Jag har börjat inse hur långt bort det egentligen är; 13500 km. Trettontusen femhundra kilometer. Arvidsjaur tur och retur dryga sex gånger. Ungefär sju hela Sverige på rad. Shit. Men det blir nog bra tillslut.



Familjen jag ska åka till består av föräldrarna Andrew och Felicia, samt de två barnen Caroline (~3 år) och Henry (~5 år). De bor på en stor farm på södra sydön, ca 1.5h utanför Queenstown, och har två hundar, två hästar, samt en massa boskap, får och hönor. Som om inte det räckte har de även ett holiday home på västkusten, dit man bara kan ta sig till fots eller med flygplan. Och hur löser man detta? Jo, med ett eget plan! Jag tror nog att jag kommer trivas ganska bra ^^

                                                                

åttioen

Som sagt, jag skulle inte ha klagat på att vi inte har arbete. Ny lista; 54862 poster att hitta kundnamn till. Jippi.

                                

åttiotvå

Idag har jag ägnat större delen av dagen åt origami, det är en väldigt spännande sysselsättning i brist på annat. Under arbetsdagen hann jag göra sexton loppor, fyra grodor och fyra björnar. Med andra ord har vi inte haft mycket att göra idag heller. Vi hann klart med det lilla arbete vi fick igår innan frukosten idag och därefter var det hopp och lek i väntan på nytt som inte kom, så strax efter två fick vi gå hem. Blev en liten sväng på stan med syster, köpte lite småprylar så som en halsduk, tröja samt Sagan om Ringen-triologin. Tur man jobbar och får lön ^^

                                                              

åttiotre

Och så var det måndag, igen. Men om den här veckan går lika fort som föregående har gjort så är den snart förbi. Helgen var i alla fall riktigt trevlig och lyckad! I fredags blev det utgång med Emma W, Malin, Elin, Emma F, Mikaela, Jocke A och hans två LiU-kompisar Johan och Jonas. Kvällen började i vilket fall på Cromwells och fortsatte senare på Palace. Som sagt hur kul som helst, men det är klart; med rätt sällskap spelar det ingen roll vad man gör!

På lördagen for jag och Elin in till Världens och satt där, snackade och drack öl största delen av kvällen. Den var en.. speciell kväll. Vi träffade bland annat ett gäng studenter, var av den ena killen hade varit officer på K4 i Jauret så han och jag snackade om Storgatan, det är en liten värld vi lever i ^^

Nu är det i alla fall jobb igen. Dock har vi fortfarande inte fått några nya arbetsuppgifter, så vi sitter mest här, dricker te och gör ingenting vettigt. Kanske dumt att klaga, eftersom vi fortfarande får betalt, men samtidigt blir det lätt lite segt att inte göra någonting förlänge. Jag får säkert äta upp det när vi får nästa lista..

                                                             

åttiosex

Idag fick vi sluta tidigare tack vare att vi jobbat på så bra och inte har några fler listor för tillfället, sånt är ju inte helt fel. Dock är jag fortfarande kvar eftersom min kära far sa att han inte hade mycket kvar att göra. Det var en timme sedan, så jag hoppas att han är klar snart. Man får väl se det positiva; jag sparar i alla fall in busspengar...

Ikväll blir det utgång i stora staden med diverse roligt folk! Ska bli riktigt kul i vilket fall, senaste gången jag var ute var i Arvidsjaur, och det var ju ett tag sedan...

Och grattis ännu en gång till min älsklings-Caroline som klarade uppkörningen idag!

                                                                     

nittio

Dante må vara söt som få, men han äter det mesta som kommer i hans väg. Det här är det han har lyckats konsumera/förstöra hittills:
- 1kvm tapet
- en halv skinnjacka
- dragit ur säkerhetsspärren på brandsläckaren
- kanten på skohyllan
- en del av dörrkarmen
- plus diverse vantar och skor

Det är inte illa pinkat för att vara fem månader ^^
                                                                                 

nittioen

Det är på ett sätt ganska skönt att veckorna går fort, men samtidigt jobbigt eftersom det är så mycket man borde ha fixat. Veckan i stort har mest bestått av jobb, jobb och lite mer jobb. Fredagskvällen blev lugn och skön; promenad med Remus och Idol med mor och systeryster. Förmodligen inte så svårt att gissa vem som är min favorit där! ^^ På lördagen blev det en liten sväng in till stora staden för att spendera lite pengar. Jag köpte bland annat en långärmad topp med typ hundra små träd på, det ni! Får väl se om det kanske kommer upp en liten bild så småningom, mobilen har nämligen fått fara in på lagning då den började stänga av sig lite när den kände för det, men får tillbaka den på onsdag igen.

Kan också passa på att tillägga att familjen K inte längre en röd Saab 9-5 Aero stående på garageuppfarten, utan en ny Subaru Legacy boxerdiesel. Bara som en liten söndagsparentes liksom. Nu är det sängen som gäller!
                                                                                       

nittiosex

San's song of the day:
Noah and the Whale - Five years time


nittiosju

Jag sitter just nu och väntar på en telefonintervju, det ni!

nittionio

Idag for familjen K, inklusive mormor, ned till Västervik för ett lite försenat födelsedagsfirande av mamma och faster. Dagen har med andra ord mest bestått av god mat, prat och bilkörning. Var riktigt najs att större delen av vägen utsats för hastighetsökningen så att de således numera är tillåtet att köra i 100km/h. Senare på kvällen blev det promenad med Remus, lika mys som vanligt. Nu är det däremot dags för sängen, so long people.


etthundra

Det är skönt att sätta sig i fåtöljen efter en lång arbetsvecka med en Lindh Excellance - havssalt, och kolla på senaste avsnittet av Heroes. Det är inte lika skönt när man upptäcker att avsnittet är dubbat på ryska...

M

You're always on my mind. Fyra år, jag saknar dig.

* 830307
| 041005

det går bra nu

Livet går bra just nu, har fått förlängning på Telia tom november och dessutom lönehöjning med 15kr. Sen börjar det hända en himla massa andra saker också, men det får bli ett senare inlägg någon gång framöver.

I helgen var jag barnvakt åt busungarna och det gick bra. De åt till och med maten som jag lagade, visserligen tacos men ändå liksom! Enda lilla missödet var att jag råkade sätta igång billarmet när jag skulle iväg och hämta Peter och Camilla sen på natten, men shit happens ^^

Fille: "Alltså Lovisa och Nora ringer hela tiden, det är asjobbigt!"
Sanna: "Men det är säkert bara för att dom tycker om dig"
Fille: "Det vet jag väl! Jag och Nora är faktiskt ihop, det blev vi på lekplatsen nyss..!"

* * *

Fille: "Jag måste kolla på tjejtjusaren (Sune) och få lite tips! Vet du hur jobbigt det är att springa för livet när alla tjejerna i klassen jagar en?!"

RSS 2.0