nya drömmar, ny frisyr...


kära dagbok

Idag har jag klänning och tights.

Oj oj oj.

Jag väger i alla fall upp det med ett par helsvarta Converse, någon måtta får det faktistk vara ^^


SE-IHI

Som vanligt kommer inte uppdateringarna lika ofta som de borde, men de kommer i alla fall! Veckorna flyter förbi som vanligt; jobbar på dagarna och Remus-promenader på kvällarna. I helgen var det öppethus på segelflygklubben, så jag har mest varit där, dock blev det inget fluget. Det blev det däremot igår,  men motor. Var förbi NAFK och fick en liten introduktion i klubben samt en kort flygtur i SE-IHI med en av lärarna. Flög från Norrköping, över Söderköping (så om det var någon som såg en liten Cessna vid halv fyra-fyra tiden så var det jag!) och sen bort till Stegeborg för en inflygning på fältet där och så tillbaka igen samma väg. Tog ganska precis en halvtimme fram och tillbaka. Nu väntar jag bara på att få godkänt medlemskap och betala avgiften så kan jag börja flyga lite när jag vill!


<3 N78

Lite glest mellan uppdateringarna för tillfället, men det händer som inte så mycket nu för tiden. Jag jobbar vidare på Telia med mina adressregister i alla fall september ut, förhoppningsvis blir det förlängt till och med oktober. Annars känns det ganska tomt just nu. Josefin far ju till England på lördag och blir borta i tre månader, Emma W har flyttat till Eskilstuna, Emma S är uppe i Abisko och många har börjat universitetet; fåglarna lämnar boet sakta men säkert.

Största nyheten just nu är att jag, efter fem år, har köpt en ny mobil. Tillslut hittade jag en som var värdig nog att efterfölja min gamla trogna Nokia 6230, nämligen en N78. Efter ett dygn är jag i alla fall positivt överraskad och riktigt nöjd med köpet.


Och för er som har tid över kan jag meddela att jag är ledig kvällar och helger, samt för lunch i Norrköping ^^

"hej, jag heter sanna och gillar idol-lars"


uppflugen och hemflyttad!

Igår var det alltså dags. Dagen jag har längtat och fruktat efter längre än jag minns. Uppflygningsdagen. I vilket fall som helst gick det bra och jag blev godkänd, så numera kan jag kalla mig för pilot!

Ska se till att fixa medlemskapet i NAFK så att jag kan börja flyga lite här hemma nu också, och så att jag kan ta med alla flygsugna kompisar ^^

RSS 2.0