ajr

Klarade både FPP-provet i tisdags och INS-provet idag, trots brist på pluggtid. Ikväll kommer, som säkert alla redan vet, Emma W och Josefin. Kanske borde städa lite så dom vågar komma in.. Nästa vecka är det sportlov och förhoppningsvis blir det även lite flyg. Ibland är livet ganska nice även i Arvidsjaur ^^


till alla er som undrar vars snön tagit vägen

Pissväder, så vi fick ledigt idag. Ganska nice i och för sig, och välbehövligt med tanke på att instrumentations-boken måste läsas ut till provet på fredag. Och Josefin var orolig att snön skulle vara borta tills hon och Emma W kommer upp, det kan hon ju glömma ^^


"no, it's morgan freeman"

Vi var lediga idag, riktigt skönt och välbehövligt! Har knappt gjort någonting idag, börjat på lite skolarbete men har typ noll motivation. Kvällen blev också slapp, har kollat lite film, både Juno och Alfie. Lite lagom softa filmer att slökolla på.

Om en vecka kommer Josefin och Emma W upp. Ska bli hur kul som helst, längtar massor! Måste nog städa lite så att de vågar sig in, och så har jag ju lovat att fixa en charmig norrlänning till Jossan också (; På tal om resor så har jag även bokat hembiljetter; 26 april bär det av söder ut nästa gång, och sen upp igen den 3 maj, så det blir ett litet minilov i söder.

Och ett litet tips så här vid midnatt; prova Ahlgrens sura bilar, faktiskt riktigt goda!

dårarna stängs

Har precis sett klart Se upp för dårarna, helt OK film men kanske lite för uppenbar. Mattias Redbo var däremot ett stort plus! Varför finns det inte fler killar som honom?! ^^

 

sicken dag man kan ha ibland

Jag har haft en sådan där jättebra och härlig dag idag, äntligen! Började med att klara Luftis-provet i navigation med 91%, så sjuuukt skönt! Efter lunch blev det ett RG-pass med LUV. Tror jag börjar få koll på det där nu. Efter ett tag sa han åt mig att stiga tills han sa till. Sagt som gjort, vi passerade 5000ft, 6000ft, 7000ft, 8000ft och på 8500ft sa han åt mig att plana ut och ta av hooden. Vi låg on top, härligt värre, ovanför molnen är himlen alltid blå liksom ^^  Fick dessutom en 4-4:a på passet, vilket inte gjorde saken sämre!


Efter vi landat blev det dags att planera en liten nav. Jag och Maria for med LTE på en mörker-nav till Skellefteå. Häftigt det med! Det var stjärnklart och månen lyste upp marken hur bra som helst, passerade även 85h. Lång dag dock, kom hem vid halv tio, men det var det helt klart värt! Världen är lite vackrare från ovan ^^

utgång

Det är nu man inte borde blogga, trots allt är det just det jag gör så jag ser till att bli kortfattad istället. Det blev, inte helt oväntat, utgång ikväll, en trevlig sådan dessutom (så detta inlägg är lite lätt alkoholpåverkat). Vi började i alla fall på Babel House, och lite senare vidare till Hugos. Trevligt båda två. Men egentligen var det väl sällskapet som var det bästa! (;  Nu längtar jag bara tills sista februari då Josefin och Emma W kommer upp, längar redan! Nu blir det sängen, god natt!

musik non-stop tillslut

Vilken dag det har varit. Började med att jag försov mig, taxin skulle komma 05.30 och jag vaknade 05.25, lite lagom klyftigt sådär. Men det gick bra ändå, tror jag fick med allt. Sen fick jag åka jumpseat från Lycksele till Arlanda; det är bra mycket härligare att sitta i cockpit när man flyger! Skywayspiloterna brukar dessutom vara riktigt trevliga och skämtsamma, dessa två var inga undantag; "Jag gasar och du bromsar, det är bra. Vi arbetar inte, vi motarbetar!". Jag fick även en rymdkaka av kaptenen ^^

Arlanda express in till Centralen och sedan sitta där och häcka i två timmar innan tåget till Norrköping skulle fara. Men tiden gick ganska fort, finns många intressanta människor att iakta ^^  När jag kom fram gick jag och mamma och kollade på balklänningar, tror jag har bestämt mig för en.

Nu på kvällen var jag och systeryster och såg på Kent i Cloetta Center. Helt fucking underbart! Det är ett sjukt bra live-band, och de bjuder alltid på en häftig show. Och för att citera herr Berg "Kom ihåg, sju öl är bättre än fem"; jag tror vi kör på det imorgon ^^

never too late

Den här dagen försvann typ fortare än den kom, typ. Har i alla fall hunnit med en EnB redovisning om Quentin Tarantino (visste ni att han hoppade av skolan när han var 16, och har ett IQ på 160?!) och även ett underbart MaD-prov som bara tog fyra timmar. På sista sidan stod "Det är aldrig för sent att ge upp", uppmuntrande liksom.

Nu ska jag packa, imorgon ska jag hem. Och gå på Kent med systeryster. (KENT!!!!) Utgång på fredag också, och så ska jag självklart ta en långpromenad med killen. Det här kommer bli en härlig helg.


sju sanningar

Blev utmanad av både Bella och Amme, så det är väl bäst att hosta upp lite sanningar om sig själv...

1. Jag är sjukt höjdrädd. Dock inte för höga höjder, som när man flyger, men jag hatar att stå på stolar och andra låg-höga höjder. Slå-sig-höjder skulle man kunna säga, för det är inte lika läskigt när man är så högt upp att man skulle slå ihjäl sig på direkten om man ramlade.

2. Tycker att katten är läskiga. Seriöst, man kan ju inte riktigt lita på dem; de kommer och går som de vill och är bara allmänt skumma. Och så har de vassa klor och bits dessutom. Länge leve hundar!

3. Verkar nog tuffare än vad jag är. För innerst inne är jag en liten fegis även om jag nog oftast uppfattas som tuff. Men jag gillar inte att vara rädd för saker, så då låsas jag att jag inte är det istället. Det som inte syns finns inte.

4. Hatar att ringa till folk. Speciellt såna man inte riktigt känner. Och speciellt när man inte vet vad man ska säga. Och när man inte vet om man stör. Samma sak gäller när man pratar inför publik också. Även om man känner varenda kotte är det fett obehagligt.

5. Hemhem kommer aldrig kännas hemma igen, varje gång känns det som att man bara är där och hälsar på. Det kommer aldrig kännas som att man flyttar hem på riktigt, utan bara att man bor där tillfälligt, som en gäst. Njut medans ni bor hemma!

6. Jag vill inte ha barn. I don't get the grej with it, liksom.

7. Jag har ingen aning om vad jag vill göra i framtiden. Pilot? Jag vet inte längre. Just nu är jag bara skoltrött och vill bli klar med skiten. Efter sommaren? Vi får väl se..

dagens...

Dagens humör: Lättad
Dagens mående: Glad och skönt seg
Dagens borde:  Komma i säng tidigt
Dagens frisyr:  Uppsatt och plattat
Dagens klädsel:  Shorts och collegetröja
Dagens planer:  Plugga, plugga, slappa
Dagens materiella vill ha: Rocky Road-glass
Dagens längtan:  Att det ska bli torsdag fortare
Dagens fundering:  Vad har man på sig när man ska till läkaren kl 20 en lördagskväll?
Dagens beroende: Extra pastilles, dragonfruit
Dagens tråkigaste:  Hade jag gått ut fem sekunder tidigare hade jag kunnat haft en konversation med min snygg-granne istället för att bara hinna säga hej
Dagens tidning:  Aftonbladet
Dagens låt: Apology  (Our Lady Peace)

RSS 2.0