telefon-terror?

Jag fick ett samtal från en något virrig tant imorse:

- Hej, det är Sanna
- Hallå, är det Lena?
- Nej, det är Sanna
- Jaha, har du Lena där?
- Nej, det finns ingen Lena här
- Är hon ute?
- Jag tror du har slagit fel nummer
- Har inte Lena 129 31?
- Jag vet inte, du har ringt 129 30
- Har Lena 129 30?
- Nej, JAG har 129 30
- Jaha, är Lena där?


And so on.. Crap vad irriterande det är, men samtidigt tycker man ju synd om henne. Hon har i alla fall inte ringt igen, så hon fick nog tag på sin Lena tillslut.

en liten tur till piteå

For till tandläkaren idag. Fyra timmar buss, tio minuter där och fyra timmars väntan mellan bussarna gick. Inte jättevärt liksom. Men det blev lite shopping i alla fall, bland annat klockan nedan från Jet Set och så två tshirts a la H&M. En vecka till studenten!




ikväll tog jag med kameran


and we'll float on ok

Kommer ni ihåg mitt kraschade projektarbete som jag fick göra om från början?
MVG!

Igår lämnade jag in mitt sista arbete på Sandbacka. Nu är det bara dryga tjugo flygtimmar och ett par prov kvar på flyget, sen är jag klar även där. Dessutom har jag fått ett jobb till sommaren, man kanske skulle gå och köpa en lott när man ändå har flytet ^^

Något som däremot inte är lika kul är mitt meritvärde; från 19.3 i ettan till 16.2  >,<


naturupplevelser i norr

Istället för min vanliga lilla kvällpromenad idag traskade jag istället upp till utkikstornet och kollade på solnedgången.  Den var riktigt vacker, som vanligt i norrland. Det är någonting speciellt med naturen och himlen häruppe, det är som snäppet bättre än hemma, lite finare solnedgång, lite mer magisk himmel och lite grönare skogar liksom. Dock hade jag glömt hur jobbig backen upp var, men kanske lika bra det för annars hade jag nog aldrig tagit mig iväg ^^  På hemvägen såg jag en räv och en bäver, det är inte riktigt varje dag!

nx-nv-nk-nn-no-nu-nx

Idag blev det massa flyg! 5.6h loggat för att vara exakt. For nämligen på EK-långnav ner till Sundsvall, det var najs. Första blev det en studs i Vilhelmina, sedan en i Kramfors och därefter vidare till Sundsvall. Eftersom vi (Freddie flög samma nav samtidigt) skulle tanka körde de fram tankbilen, vilket är en riktigt gammal Shellbil. Han som körde den tankade till och med planen åt oss "Klart att ni ska ha lite service ni med!", han var trevlig ^^ 

  

Sen blev det till att leta rätt på restaurangen och äta lunch, tog en liten stund innan vi insåg att man var tvungen att gå till den andra byggnaden tio minuter bort, men vi hamnade rätt tillslut. Sen skulle vi tillbaka till planen; först fick man ringa på en klocka vid en dörr för att komma in i Crew-delen, sedan fick man ringa till säkerhetsavdelningen och de skickade en man som kom och kollade våra papper, och sedan släppte ut oss på plattan. Krångligt värre, men that' safety i suppose.

  

Efter Sundsvall for vi vidare. Passerade Högakusten bron så nu har man åkt både på och över den, bara under kvar. Och vad härligt det var att flyga längs kusten! Blå himmel, sol och hav; det var najs! Åkte till Ö-vik och gjorde en studs där innan vi for vidare till Umeå där vi stannade en liten stund och sträckte på benen en liten stund innan vi for tillbaka hem till Arvidsjaur. Roligaste på radion idag var förövrigt i Umeå när Skyways skulle fara iväg och vi var påväg in;

Umeå tornet: "Skyexpress klart ställ upp bana 32"
Skyways: "Startar gärna bana 14 istället om det går bra"
Umeå tornet: "Nja, föredrar bana 32 för jag har några småttingar påväg in"

Det var jag och Freddie, men hallå liksom, vi har ju faktiskt en MTOW på 1110kg!  ^^

  

Var sjukt trött när jag kom hem, man får något med träsmak i baken efter en dag i en Cessna 172. Var trots allt ganska duktig ändå; har både diskat, dammsugit och bytt lakan. Nu ska jag se klart slutet på Oceans eleven och därefter blir det sängen. So long fellows!

tiden går fort när man har roligt

Idag "firar" jag fem år med rak rygg


årets sommarlåt?

Utmaning; vilken låt tror du kommer spelas varm i sommar?
Min gissning är One Night Only's låt You And Me:


lite kvar att göra..

FyB prov

Projektarbete

HiA uppsats

HiA uppgift

AGK skolprov

AGK luftisprov

FPP skolprov

FPP luftisprov

CPL förhör

CPL uppflygning


..men nu är det bara 24 dagar kvar till utspring!
För övrigt så snöade det igår, sånt är ju alltid kul i maj liksom >,<


(pa)nik

Mengudvadunderbartattprojektarbetetsomskavarainnetypnyssjustnubeståravenmassa
skummateckeniställetföralltextsomjagsuttitochskrivitdetärjuheltenkeltalldelesstrålande.

Fan.


san har träffat en ny

Jag är kär/nyförälskad/såld, kalla det vad ni vill! Min nya lilla ögonsten heter Dante och är åtta veckor gammal. Remus familj har nämligen skaffat en liten flat-valp. Hur söt och charmig som helst! Bara surt att man far till Ajr på lördag, men nu är det bara lite drygt en månad kvar till studenten. Längtar till sommaren när jag har två snyggingar att gå på promenad med ^^

  

kan det gå fel, kommer det gå fel

Mona: "Hittar du tillbaka nu? Vänster, höger, vänster, höger?" "Jaja, det är lungt!" säger Sanna, sätter sig i bilen och kör vänster, höger, höger. Såklart. Vad annars liksom? Tyckte att jag hade kört väldigt länge efter ett tag, och att det var mer skog än det var när jag körde dit. Men så tänkte jag att det är säkert för att det var ljust innan och mörkt nu, så jag fortsatte ett tag till. Tills jag kom till ett litet samhälle(?) och insåg att jag var way off, då blev det till att ringa Mona och fråga om vägbeskrivning. Men jag kom hem tillslut i alla fall som tur var, efter X antal överkörda grodor och nästan en överkörning av en iller-liknande varelse. Vad vore livet utan spänning?

För övrigt kom systeryster hem från Liseberg med två påsar bilar, fem rullar center och två kilo marabou..

RSS 2.0