timaru

Konstigt hur fort tiden går. Sju veckor sedan jag for hemifrån idag. Förra veckan började förkylningen gå runt på farmen, är på bättringsvägen nu i alla fall. For till Timaru på lördagen istället för fredagen. Flög dit, underbart. Plockades upp av Felicias syster Charlie. Släktträff med dryga 300 personer. Vaktade barnen på ett hotellrum på lördagskvällen när föräldrarna var på middag. De somnade vid åtta och jag hade bra sällskap i form av min mp3-spelare och the Time Traveler's Wife. Säng vid tio, dock inte mycket sömn. Dels var det sjukt ovant med all trafik utanför, dels hade Caroline flertalet hostattacker under natten. Vaknade kvart över sex då barnen började leka med touch-lighten och hade låtsas-högläsning ur böcker. Yey. Låtsassov en halvtimme för att dryga ut tiden. Upp och åt frukost. Träffade Felicias bror för första gången, då han kom sent, som låg och sov i sängen på undervåningen. Tog med barnen till stranden halv åtta. Doppade fötterna i Stilla havet. Tillbaks till hotellet. Utcheckning och mer släkt. Flydde iväg på promenad en timme. Tillbaks. Lunch. Flög hem. Regnbågar ser ut som hela cirklar ovanifrån. Chill-kväll med film.

Fick ledigt idag. Lånade bilen och for in till Gore efter lunchen. Inhandlade födelsedagspresent till Henry, som fyller fem på söndag. Några böcker till mig. Tog mig till simhallen, 1200 meter, garanterat träningsvärk imorgon. Fika på Green Room som belöning, the TTW är det bästa jag läst på länge. Tankade inte på hemvägen, kom 10 minuter efter stägning, smidigt Sanna. Note to itself: bensinstationen i Riversdale stänger 6pm måndag till fredag. Middag nere hos Dan och Jim på kvällen. Har upptäckt Navid Modiri & Gudarna. Telefonsvararen och Kung Midas. Sängen känns som en bra idé nu. Peace and peas. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0