sju

Fredagskvällen började med middag på Världens Bar tillsammans med Malin, Elin, Emma A, Emma S, Emma W, Jo, Bella, Josefin och Caroline. Tack för att ni kom, ni är guld värda! Efter några trevliga, pratsamma och ganska högljuda timmar på VB for majoriteten hemmåt och det bar vidare till Palace med Josefin och Malin, där vi även mötte Jocke A och Mikaela, och resten av kvällen fortsatte lika trevligt som den börjat.

Resten av helgen var inte riktigt lika kul, utan bestod mest av att förbereda packningen. Om sju dagar flyttar jag till andra sidan jorden, och jag får bara ha med mig 20 kg packning (27 kg om man räknar med handbagaget). Hade jag varit smart nog att kolla upp det innan borde jag flugit via Los Angeles istället för Hong Kong, då får man nämligen checka in hela 46 kg baggage. Det är lätt att vara efterklok. Lite lätt pack-panik råder alltså för tillfället, men det löser sig väl det här med tillslut, och det går ju faktiskt att köpa saker där nere också. Det mesta av det andra känns det som att jag har koll på i alla fall; har bokat biljetten från AKL ner till ZQN, fixat en försäkring, väntar på att allt som är beställt ska komma (internationellt körkort, bankkort, SIM-kort etc.), medicalet damp ned i brevlådan idag och visum-ansökan är godkänd. Känns ändå som att det är tusen saker kvar att fixa. Jag borde gå till Forex och växla pengar till exempel. Göra listor på allt som ska göras. Göra listor på allt som ska packas.

Det här börjar bli flumt, jag borde sova. Jag ska sova. Jag har en adress på NZ. Peace and peas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0