åttio och det stora avslöjandet!

Nu är det bara åttio dagar kvar, och dags för det stora avslöjandet. Några har redan gissat rätt och nedräkningen är, såklart, till Nya Zeeland! I förrgår köpte jag flygbiljetten, så om åttio dagar tar jag mitt pick och pack och flyttar till det södra halvklotet ett år. Jag har börjat inse hur långt bort det egentligen är; 13500 km. Trettontusen femhundra kilometer. Arvidsjaur tur och retur dryga sex gånger. Ungefär sju hela Sverige på rad. Shit. Men det blir nog bra tillslut.



Familjen jag ska åka till består av föräldrarna Andrew och Felicia, samt de två barnen Caroline (~3 år) och Henry (~5 år). De bor på en stor farm på södra sydön, ca 1.5h utanför Queenstown, och har två hundar, två hästar, samt en massa boskap, får och hönor. Som om inte det räckte har de även ett holiday home på västkusten, dit man bara kan ta sig till fots eller med flygplan. Och hur löser man detta? Jo, med ett eget plan! Jag tror nog att jag kommer trivas ganska bra ^^

                                                                

Kommentarer
Postat av: Carro

Glöm inte att fjäska in mig lite^^ haha, jag kan ta hand om vovvarna

2008-11-01 @ 11:48:07
Postat av: Tessan

Siddu Janne brukar fara dit och segelflyga vart femte år; 2010 är det dags igen, och den här gången har han tänkt ta med sig mig.. :) Men siddu du är ju inte kvar då... :(

2008-11-02 @ 22:08:28
URL: http://segelflygarinnan.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt för dig Sanna! :)

2008-11-06 @ 14:33:07
URL: http://friida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0