femtiofyra

Hoppas att ni har haft en trevlig helg hemma i snöövädret, jag hade i alla fall en toppenweekend (med fint väder!) i England med Emma och Josefin! Jag och Emma kom fram utan större missöden på lördagen och vi spenderade största delen av dagen med att titta runt i Cambridge. På söndagen for vi in till London och gick där och gjorde typiska London-grejer; åkte underground och besökte Harrods, Hamley's, Primark, Big Ben, London Eye, Piccadilly Circus och Chinatown innan vi begav oss tillbaks till Cambridge igen. På kvällen firade vi en av Josefins vänner som fyllde år genom att gå ut och äta och sedan vidare till puben igen. Vi behöver ju inte nämna att jag gjorde bort mig genom att inte veta vad en pint var, men det är ju inte så lätt alla gånger ^^

På söndagen blev det Cambridge igen och jag har på tal om det hittat min nya favoritbutik; HMV, vilket är en mediabutik med typ alla filmer och skivor man kan tänka sig! Med tanke på hur mycket skivor jag köpte kan ni tänka er hur många jag inte köpte! Totalt blev det i alla fall en hel del inhandlat under helgen; sju skivor (Noah and the Wale - Peaceful The World Lays Me Down, Jack Johnson - In Between Dreams, Killers - Day And Age, Editors - The Back Room+An End Has Start, Snowpatrol - Eyes Open+Final Straw), en film (Pulp Fiction), en Smallville-box (season 5), en bok (Twilight), en klänning och tre tröjor. Allt detta gick på dryga tusenlappen, så den som säger att England är dyrt vet inte hur man shoppar! Fast just nu är jag nog ändå mest faschinerad över att jag faktiskt fick ned allt i handbagaget..! ^^

Sen var det bara det tråkiga kvar, att fara hem igen efter en toppenhelg med bästvännerna. Och det gick löste sig ju ändå ganska bra trots allt. Vi fick boarda i tid, men sen fick vi sitta och vänta i en fyrtiofem minuter pga okänd anledning. Tillslut blev det ändå dags för start och efter dryga två timmar i luften närmade vi oss Skavsta, och fick vi veta att flygplatsen var stängd pga snön men skulle förmodligen öppna igen inom en halvtimma. Tillslut gick vi i alla fall ned för landning och både jag och Emma var lite småstressade eftersom våran buss skulle gå tio minuter senare. Men gissa om vi blev förvånade när vi taxat in till plattan och tittade ut och det stod Norrköpings flygplats istället för Skavsta airport på byggnaden?! Men det gjorde ju inte oss någonting eftersom vi då slapp bussen mellan Skavsta och Norrköping.. Nu är det i alla fall Sverige som gäller i femtiofyra dagar till om inget oväntat händer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0