ingen mer CPL-teori!

Ledsen för dålig uppdatering, men det har varit provrace typ hela veckan. Skrev FPP-skolprov förra torsdagen, AGK-skolprov på tisdagen, AGK-luftis på onsdagen och idag FPP-luftis, med andra ord klarade jag mitt allra sista CPL-prov idag, så nu är all teori avklarad. Ni anar inte vilken lättnad det var när man klickade på end test och den gröna texten dök upp under resultatslistan; user has successfully completed this licence. Lycka!

Ikväll far jag hemhem en sväng. Det är lite sorgligt ändå att åka härifrån, för nästa gång jag kommer upp har jag inte kvar min lägenhet, mitt lilla fristad. Jag trodde det skulle vara skönare att flytta härifrån, men det känns ganska trist ändå. Även om jag saknar hundarna, vännerna och familjen där hemma så är det här ändå mitt första egna hem, det stora klivet ut i självständigheten. Jag kommer sakna Arvidsjaur; att det är ljust dygnet runt på sommaren och bara mörker på vintern. Jag kommer sakna midnattsolen och norrskenet. Sjöarna och skogarna. 30 grader plus och 30 grader minus. Renarna och myggen. Eller nä, inte myggen, men ni fattar poängen. Norrland är så annorlunda mot allt man är van vid hemma, det är fridfullt. Sen har jag en känsla av att man inte kommer åka tillbaka hit så ofta, Söderköping kommer man ju alltid tillbaka till, och på så sätt ska det bli skönt att komma tillbaka hit en sväng till i augusti för att flyga klart.

 
Arvidsjaur kl 23.50
10 december vs. 4 juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0