fyrtiosju

Även om jag tycker om julen, så blir det lätt överdrivet med allt julpynt. Allt ska upp första advent och ner så fort julen är över, vilket enligt mig bara leder till massa stress och extra städning. Visst är det mysigt med en gran på julafton, någon extra lampa i fönstret som lyser upp i mörkret och lite tända ljus, men inte mycket mer. Eller jo föresten, chokladkalendern är ju såklart obligatorisk, men vad har man annars för bra anledning att kunna äta choklad varje dag i tjugofyra dagar?!

Något anant positivt med julen är, givetvis, julkalendern. Är det någonting som jag nog aldrig kommer bli för gammal för så är det den. Enda anledningen till att jag inte skulle titta är om jag inte tycker att det är värt att se, men så är inte fallet i årets julkalender; Skägget i Brevlådan. Den är orginell och rolig, och fortsätter den som den har börjat så är i alla fall jag fast fram till julafton!

"Du får säga igen! En leksak, vad som helst, en bil kanske?
"En bil?"
"Perfekt! En bil, det tar vi!" *nytt bowlingklot* "Jag måste ha stavat fel.."
"Så du råkade skriva bowlingklot istället för bil?"

Haha, humor på hög nivå!

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att nån mer tycker om den(kalendern) :) Har du lust att luncha ihop på tors? Om jag inte får jobba..

2008-12-02 @ 15:20:46
Postat av: Bella

Oh den är ju såååå sämst, var är julstämningen i kalendern? var har barndomen i dagens sverige tagit vägen? Annat var det på vår tid med Sunes Jul, jul i kapernaum, pelle svanslös och mysteriet på greveholm. Jag känner mig som en tant men det var bättre förr (eller iaf julkalendrarna)

2008-12-03 @ 16:46:53
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0