tre prov på sju dagar, nej, sju prov på tre dagar

Hade en körlektion imorse. Kl 0745. Lite trött och seg man var när man steg upp, kvällsmänniska rakt igenom. Men det var kul i alla fall. Övade start i med- och motlut, samt köra i korsningar och växla. Hon tyckte att jag skulle vara riktigt nöjd med lektionen ^^ Fast körkortet lär man inte hinna ta till sommaren i alla fall, det har jag insett nu. Men kanske är det lite lugnare i början på hösten också, så att man hinner teorin med. Har i alla fall en lektion till på fredag.

När man snittar över två prov per dag är det illa. Visserligen är det inte för alltid, men stressigt värre ändå. Valde i alla fall att strunta i MaC provet idag. Läraren verkade väääldigt förstående. NOT. "Då får du skriva det på fredag istället, du kan inte hålla på att skjuta upp saker bara för att du åkte till Stockholm." Ofta jag skjuter upp prov, det här var första gången. Och som om jag hade haft mindre att göra om jag inte åkt till Stockholm? Visst, MaC-provet hade varit gjort, men jag hade ändå haft ytterligare sex prov den här veckan. Men nu ringde han nyss i alla fall och sa att han tänkt över saken och att jag kan ta det nästa Sandbackavecka. Han lät lite ångerfull ^^

Skrev religionsprovet idag däremot. Wirens prov pluggar man inte till innan, dom pluggar man till efter. Hans rättning är ruskigt soft, han tar in oss en och en och går igenom provet, och har man fel någonstans så pratar man om det och så får man rätt, samt att han avrundar uppåt; per uppgift! ^^ Förra provet rättade jag upp från G till MVG ^^ I alla fall så avslutade jag det provet (som förövrigt var på islam, hinduism och buddhism) på det konstigaste sättet jag någonsin avslutat ett religionsprov (eller prov överhuvudtaget):


en papegoja
på spännande äventyr
mot fågelholken


Sista uppgiften var att  man skulle skriva en haiku. Tänk att man hade användning av det från svenskan i högstadiet trots allt! Först tänkte jag skriva fågelburen istället, men det lät mer fritt och exotiskt med fågelholk ^^

Imorgon tänkte jag vara "sjuk" (och nej, det är ingenting jag gör ofta, men jag gjorde ju ReA provet idag, och förutom det har vi bara FyA) och plugga till skolproven hela dagen, det ska jag förövrigt göra ikväll också. Airlaw och human performance & limiations imorgonkväll, meteorology på fredagkväll (håll tummarna för mig) och sedan tänkte jag skriva FyA och BiA provet på fredag så att jag har de gjorda också. Nudlar är för övrigt väldigt underskattat.

Lite bilder hemifrån. Saknar er massvis, det är inte riktigt samma Sanna utan er...


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0