minnespladder

Mona frågade mig här om veckan hur jag kunde hålla koll på alla födelsedagar. Det kan jag inte. Jag har ett helt urkasst minne. Däremot har jag typ minnesregler och små kom-ihåg grejer för typ allting. Som om någon fyller 21 den 21:a så är det en utmärkt regel, i alla fall för det året, sen är det bara gå bakåt i tiden och tillslut brukar man komma ihåg det ^^ Månader förknippas med personer. Mamma är oktober, pappa april och systeryster februari etc. Annars är de typ att lönen kommer den 25:e, och någon som gör mig gladare än pengar är Josefin (25:e juli), och Carro är lika underbar hon, men henne lärde jag känna två terminer innan, och hon fyller den 23:e juli. Emma W det kärleksbarnet fyller på alla hjärtans dag och så vidare... Någon som ens bryr sig? ^^

Annars har jag ett jättehet tips för folk som har sitt liv vid datorn (okej, kanske inte riktigt, men nästan); Rainlendar. En kalender på skrivbordet där man kan fylla i allting, från födelsedagar till läxor, prov och resor. Finns det något bättre sätt att hålla koll på allting? Tveksamt. Det är egentligen därför, och inte tack vare mina minnesregler, jag har koll på allt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0