met

Jag gillar inte meteorologi. Visst är det intressant, men jag förstår inte varför proven ska gå som dem gör, för jag läser boken och tycker att jag förstår, men tydligen inte. Missade visserligen med bara 1 eller 2 fel denna gången, så det går ju bättre, men ändå. Haha men ibland vet jag inte hur jag lyckas, för nästan alla frågor som jag inte hade någon aning om hur jag skulle göra eller när jag använder fel saker till fel uppgifter. Pythagoras sats går till exempelt utmärkt att räkna ut thermal wind composite med, och det fungerade att tänka på Föhn när det handlade om 0-graders isotermen vid stable orographic uplift. Hur lyckas jag?! Ska bli skönt när MET:en är avklarad i alla fall. Nu ska jag plugga fysik (termodynamikens lagar) och matematik (derivata), har prov i båda imorgon. Har inte hunnit plugga någonting innan så det lär bli en lång kväll ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0