matematik

Matte C provet på talföljder gick bra i alla fall. Det var ganska enkelt. Jag satt typ halva natten igår och försökte memorera formlerna för aritmetiska och geometriska talföljder, sen fick vi dem till provet ändå. Så fick jag G+ på mitt förra matteprov, det på kurvor och derivator. Men jag är ganska nöjd ändå, var inte med på speciellt många lektioner, jag for till Stockholm och så kom skol- och luftisproven då med. Fast jag hade lyckats gjort en ganska vass ekvation om vattnets temperaturavtagande i en termos. Min ekvation diffade med typ +-0.1 grad från det rätta ekvationen, läraren var lite småimponerad ^^ Ligger på ett stabilt VG i alla fall, skrev nationella nyss. Det värsta är att det känns som att jag ligger på gränsen mellan VG och MVG på det, fast jag frågade och sa han att man låg och vägde så kunde talföljdsprovet väga över, och det är ju bra i så fall ^^  Nä, nu ska jag äta paps korvgryta och plugga MET, så kanske jag hinner sova lite i natt också ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0