insomnia

Jag typ drabbats av insomnia och förvirring. Samtidigt. Det är inte bra. Tröttsamt och förvirrande. Jag vill åka hem, eller i alla fall ha någon roligare plan än att plugga halva onsdagen - söndag när vi är lediga. På tal om saker att göra; Emma W frågade mig förut när vi pratade hur det gick med mina norrlandupplevelser. Av 10 har jag hunnit med 3, och snart är det "halvtid".

[X] se renar - gamla, unga, överkörda, albino, med horn, utan horn; you name it!
[ ] köra skoter - skåjtäär! kan några märken iallafall; ski-doo, arctic cat, lynx/fäjt 9, polaris och yamaha ^^
[X] se norrsken - det är magiskt!
[ ] åka hundspann - huskyhundar är fina
[ ] se kebnekaise - kommer nog till lång nav:en
[ ] pimpla - det verkar så tålamodskrävande, kanske ingenting för mig ändå..?
[ ] tälta i ödemarken/sova under bar himmel - kanske ingenting för mig det heller; ishotellet?! ^^
[X] pulsa runt med snö till midjan - överlevnadsnadsutbildningen ftw
[ ] hångla med en äkta norrlänning - haha vad har jag för ideér egentligen?!
[ ] åka ännu längre norr ut än AJR - enligt kortsidan på telefonkatalogen finns det massa konstiga ställen man kan åka till: hakkas, harads, korpilombolo (haha seriöst?!), porjus, vittangi och vuollerim ^^

Om någon kan hjälpa mig med någon av ovanstående och ogjorda norrlandsupplevelserna vore det snällt om du sa till ^^  Imorgon kommer en ny Bond-film också! Jag ska börja köpa dem på Statoil istället, för då får man en stämpel för varje film, och när man har tre stycken får man en samlarbox på köpet utan extra kostnad. Coolt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0