flumma samtal och snö i maj

Jag och Plattlugg hade ett ruskigt flumt samtal igår på telefon. Eller i och för sig var alla mina samtal igår väldigt flumma och lustiga, men det här tog nog ändå priset. Men trevligt var det ^^ Och oj vad jag började skratta när hon frågade hur det gick med "föremålet för mina hjärtans slag". Haha, men vad ska man säga? Jag gillar nog honom fortfarande, kanske. Jag vet inte riktigt. Förrvirrande.

Efter en timme tänkte hon lägga på i alla fall, men då pratade jag på en timma till. Eller egentligen pratade vi inte så mycket, sa mest "jaa" hela tiden, och sen några direkt-från-huvudet-tankar som inte riktigt hade hunnit bearbetats  ^^  Vi kom in på matlagning efter ett tag "Men dig förväntar man sig ingenting av, man vet att du gör ditt bästa även om det inte riktigt lyckas.."  Haha  så sant som det är sagt. Jag har för övrigt noll fantasi när det gäller matlagning. Förra veckan stekte jag köttfärs och åt tacos i fyra dagar, denna veckan har det blivit kyckling i fyra dagar. Men jag har i alla fall ätit lite grönsaker..!


Jag kom isäng på tok för sent igår. För tidigt snarare. Tänkte gå upp tidigare och plugga också eftersom jag hade sovmorgon. Det slutade med att jag stängde av klockan i sömnen, men som tur var skickade mamma ett sms. BiA provet gick nog ganska bra i alla fall, MET:en gick det desto sämre med. Sen skulle vi inte få några fler skolprovstillfällen innan Luftis. Men ska man se det positiva, som man borde göra, så har jag bara tre Luftisprov att plugga till nu. Hade körlektion idag också. Växling och uppfång. Hon tyckte att jag körde gallant ^^  Men det känns lite som ett steg tillbaka i evolutionen (okej, kanske inte riktigt) att hålla på med sånt, men det är bra övning. Fast jag skulle vilja ha körkortet, mamma har i och för sig ändå slagit mig, men jag har i alla fall bättre betyg i matte än vad hon har ^^

Just det! Höll på att glömma; idag har det snöat. Snöat. Det är maj och det har snöat. Helt sjukt! Hedemora och jag hade ett litet samtal angående det norrländska vädret förut:
S: "Man blir ju helt skadad när det är mörkt hela tiden på vintern, ljust dygnet runt på sommaren och snöar året om!"
H: "Ja, men det är ju bara kolla på dem som bor här.."  ^^

Nu ska jag sova, snart i alla fall. Ruskigt trött. Och jag var för övrigt helt övertygad om att det var tisdag igår. Helt sjukt. Fast det var det inte, och det var bra för nu är det fredag istället för onsdag! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0