dagen som varit

Skoldagen idag var för övrigt riktigt slapp. Kom till skolan och FyA läraren var sjuk, så det blev egenstudier. Sen var det MaC där vi hade betygssnack i princip. Han tyckte att jag hade en matte-hjärna och att det märkes att jag tyckte att matte var roligt. Han sa även att det märktes att jag lärt mig använda matematiken på ett annat sätt än många andra (tack Peter!), och att jag säkert skulle prestera ännu bättre om vi hade haft mer tid. Låg på ett VG i alla fall. Har inte gjort alla prov än, har ett av dem imorgon. Men får jag typ MVG på det så blir det mitt betyg, eller om jag skriver nationella och får MVG på det. Soft. Sen var det lunch och efter det skulle jag ha en körlektion, men den blev inställd. Svenskalektionen lika så. Ännu softare. Sen gick jag och Schroeder förbi Statoil påväg hem från skolan, så jag fick min fjärde Bond-film (Golden Eye) samt även en stämpel. Bara två kvar tills jag får den exklusiva boxen ^^

Konversation mellan Kiruna och Skyttmon i morse föresten:
K: "Ska du hem nåt till helgen?"
S: "Jo, nog ska ja det. Du då?"
K: "Nä, vi har köpt stuga vid kusten så vi ska dit.."
S: "Kusten, är du inte riktigt klok?!"
K: "Jo, men nu när jag blivit sörlänning är ju skadan redan skedd.."
S: "Men kusten..!"
K: "Äh, Gällivare är i alla fall värre, där bor det ändå bara puckon."  (hur dom nu kom in på Gällivare)  ^^

För en sak ska ni veta, att sörlänningar och kustbor är helt dumma i huvudet. Stockholmare lika så. Vädigt bra förutsättningar jag har i livet egentligen; född i Stockholm, uppvuxen vid kusten (Söderköping), blont hår som desutom är lockigt* och är inte alls snål och tystlåten**. Haha, allting blev visst fel redan från början.

Maja på lunchen: "Max är så gay! Och deras Fikon-burgare, vad är det för nåt egentligen?!"


* personer med lockigt hår tas nämligen mindre seriöst enligt Hjert Fylkings "meningen med livet"
** som jag borde vara eftersom paps är från småland och mamma från norrland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0