små saker som förbättrar livet

Idag lämnade jag in datorn på reparation. Den ska enda ner till Tyskland alldeles ensam. Och i två veckor ska jag alltså försöka klara mig utan den. Det ska nog gå bra, det är ju sommar trots allt. Emma S följde med in till stan också för övrigt, så vi gick runt och kollade lite och tog en fika. Det var trevligt.

Var för övrigt en ganska rolig busschafför, samma både in och tillbaka. Han åkte förbi mig när jag satt på bänken och väntade när han skulle upp till Sparvstigen, sen när han kom tillbaka och jag gick på sa han "Jaha, var det färdigsolat nu?" och sen när jag gick på i Norrköping "Ska du tillbaka till bänken och sola?" ^^  Och så när vi var påväg ut ur Söderköping så sa han i högtalarna: "Det finns många små saker som man kan göra för att förbättra sitt liv. En sak som ni alla kan göra nu, det är att använda bältet som finns på varje plats i bussen." Sen när vi åkt en stund till och några fler gått på "Nu har nästan alla i bussen bälte på sig, även jag." och då hörde man hur några fler spände fast sig också. Tror faktiskt att alla hade bälte på sig, ganska smart sätt i alla fall.

Och så fick jag ett barnvaktsjobb alldeles nyss, åt en ettårig engelsk flicka på lördag. Ska i princip sitta på ett hotellrum och vakta henne medan hon sover, och om hon vaknar ska jag bara gå ner med henne. Riktigt soft, och så skulle jag få typ 100kr/timmen. Och nästan lördag ska jag vakta mina två busungar och hunden hela dagen, det ska bli kul! Men först imorgon blir det att fara ner till Västervik. Hälsa på släkten. Det ska bli trevligt, ska träffa Mackan också ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0