minnesregler

Jag har bott här uppe i lite drygt tio månader nu, men ändå glömmer jag bort min adress och mitt telefonnummer ganska ofta. Som en gång skrev jag i något bankpapper att jag bodde på 19 istället för 17, fast sen vaknade jag en natt och insåg att jag hade skrivit fel ^^  I början kunde man skylla på att man precis flyttat, men nu är det fan pinsamt när man glömmer bort sitt telefonnummer.

"Men om jag får ditt telefonnummer kan jag be honom ringa upp sen"
"Öhh..."

Då är det  bra att jag har mina minnesregler! 1 + 29 = 30 och voíla, vi har Sannas telefonnummer ^^  Men det som är värst att komma ihåg just nu är min nya kortkod. Den jag hade till det gamla kortet var enkel. Den nya har i alla fall har hyfsade platser på siffrorna, och tur är det för annars skulle jag glömma den direkt. Syster-yster frågade en gång vad jag hade för bankomatkod (den gamla, enkla då);

Sanna: "X, Y, Y+1, (Y+1)/2. Din då?"
Syster: "X... Y... Z... och Å!"  ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0