den lilla svarta

Idag, efter 110 mil och säkert tio Statoil-mackar, har jag äntligen fått tag på den. James Bond-boxen. Stannade på en annan Statoil-mack innan den slutgilltiga och där var det samma svar som på alla andra ställen; "Nej tyvärr, den är slut". Så åkte vi till Statoil som ligger vid Stockholmsvägen. "Javisst, sånna har vi massor kvar".  Det var en väldigt trevlig överraskning. Lägger upp en bild sen när den är fylld och klar i norrland någongång.

Sen gick vi på stan en sväng. Jag köpte en extern hårddisk.  En "my book". Eller som det stod på ena sidan; "my little black book". Så nu går den under namnet "den lilla svarta". Jag är faktiskt lite småkär i den. Den är snyggt utformad och rymmer 250GB. 10% av kapaciteten är hela min dators innehåll för tillfället. Datorn ska nämligen in på reparation imorgon. Mitt hjärta brister. Mitt liv. Två veckor utan min dator. Hur ska jag nu kunna hålla koll på allting och ha kontakt med alla? Haha. Hade varit värre om jag blev av med den två veckor i norrland, visserligen. Nu kan jag ju faktiskt använda den stationära, och systeryster är ändå i huvudstaden för tillfället. Jag kan ju egentligen bara koppla i min lilla svarta och så har jag allt som jag har i min bärbara. Det är därför den lilla svarta är så underbar ^^


 


Lite senare var jag även ute med den stora svarta. Remus alltså ^^  Haha den söte. Tog med hans älskade boll på promenaden, men han kunde ju inte alls begripa var den hade tagit vägen när jag stoppade den i fickan. Men han blev bra mycket lydigare; gick i princip fot (om han inte hoppade baklänges framför fötterna på mig) och var väldigt uppmärksam på varje handrörelse. Sen fick han leka med den. Oj vad det är kul att leta efter en boll i Brunnsparken ^^ Söthunden. Och min lilla lill-Fille är inte så liten längre! Fast han är fortfarande lika söt och charmig ^^

Paps alldeles nyss: "Det är skönt att du är hemma. Nu får man lyssna på lite bra musik (syftar på P3) och inte bara massa Rix hela tiden..!"

Kommentarer
Postat av: Jockie

Jag vet, jag gör allt jag kan för att bli frisk!! :)

2007-06-19 @ 17:22:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Filip

Det är ju en likadan hårddisk som jag köpte för ett par månader sedan, med enda skillnaden att min heter "Pro Edition". Den har ett par fler funktioner plus att den är silvergrå istället för svart och lyser blått istället för grönt. Huvudsaken är att den är dyrare =)

2007-06-19 @ 23:45:57
URL: http://fiwip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0