civilisation ons-sön!

Hade min första körlektion igår. Och ja, bilen är fortfarande hel och jag får komma tillbaka. Det gick bra, gjorde väl inte så mycket. Övade på att starta, stanna, svänga och krypköra. Wow. Lite segt att vi har en kursplan som alla måste följa, men 20 gratis körlektioner är i alla fall 20 gratis körlektioner. Krypkört har man ju redan gjort en del. Mörker, motorväg, landsväg, tätort lika så. Men det blir nog bra tillslut det med, bara jag får körkortet till sommaren så är jag nöjd.

Idag blir det skolan 08-20. Wiee. Först vanlig skola, sen tänkte jag gå ner till körskolan och skriva några faser och sen vid sex är det matte och när jag kommer hem ska jag packa också. Jag är en på tok för stor tidsoptimist när det gäller sånt!

Imorgon ska i alla fall jag och Micke fara till Stockholm och representera skolan när de nya tvåorna ska göra flygtesterna. Civilisation onsdag till söndag, äntligen! Ganska häftigt och läskigt ändå, för lite drygt ett år sedan jag träffade honom för första gången på testerna. Och nu ska vi dit och vara de stora tvåorna som har kommit in på den utbildningen som alla små nytvåor drömmer om, tiden har gått ruskigt fort. Men kul ska det bli. Ska träffa Mia på onsdagskvällen. Vi skulle tydligen gå och dansa. Hmm, från väl se hur det slutar ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0