kent for sure!

Vi vann inte fyra biljetter till Kent. Vi vann sex. Mormor hade skickat in i en vänninnas namn också. Någon som vill köpa Kent-biljetter till rabatterat pris? ^^

Jag ska gå på Kent! Jag ska gå på Kent! Jag ska gå på Kent! Jag ska gå på Kent!

top of the world

Vilken underbar vecka det har varit! Även om det hade varit kul att komma hem så var det definitivt värt att stanna kvar. På en vecka har jag hunnit med att:
- Loggat 17,8h
- Passerat både 90h och 100h
- Fixat nav-checken
- Gått EK på RG:n
- Flugit klart mörker

Och inte nog med det så har familjen K vunnit fyra biljetter till Kents konsert i Norrköping första augusti, lycka!


Det finns för intresserade massa fina flygbilder från veckan på min bilddagbok!


inte riktigt hundra

Jag har flugit ruskigt mycket den här veckan! 5.3h i måndags, 4.9h igår och 1.2h idag, det vill säga 11.4h på tre dagar. Oftast får man inte ens ihop det på en vecka, och jag ska flyga imorgon och på fredag också. Oh yes, life is nice! Vädret idag var dock ganska dåligt; låga moln och sidvind. Skulle flugit ett dubbelt EK-pass, först i varvet och sen en liten nav, men det blev sidvindslandningar DK istället. Har hunnit skrapa ihop totalt 99.2h, så inte riktigt hundra med andra ord, men det kommer!

Roligast idag var när XL-Airlines A320 skulle landa:
XL: "..Requesting runway conditions"
TWR: "Summer conditions"
XL: "Uhm, requesting RUNWAY conditions"
TWR: "It's summer conditions, clear and dry"
XL: "Ah, summer conditions, I get, haha"

Och så avslutar vi inlägget med lite fina flygbilder:
   

påsklov

Äntligen hemma efter fjorton timmar i skolan, visst är det underbart med lov?! Haha, nä, så hemskt är det inte. Har fått flyga riktigt mycket idag, började med en nav till Lycksele och Skellefteå, sen en nav förbi Arjeplog och så nu sist ett mörkerpass i varvet. 5,3h loggade på en dag är inte illa pinkat! Nu ska jag planera naven inför imorgon, sen ska jag få sova några timmar, äntligen.

matlagning med paps

Idag har jag och paps lagat mat tillsammans. I varsit kök, 110 mil ifrån varandra via telefon. Fick lite lätt nackspärr av att klämma fast telefonen mellan axeln och örat, men jag tror att maten blev god i alla fall. Jag fick ta del av farmors hemliga recept på ägglåda, så nu blir det en riktig påsk i år ^^

Paps: "Har du redan skalat sex ägg? Duktig flicka!"

skärtorsdagen

Skulle flugit mörker på kvällen, men en halvtimme innan jag skulle sticka ringde läraren och sa att det snöade ute vid flygplatsen, så det blev inget av det. Istället for jag, Maria, Schroeder, God, Hedis, Freddie och Stenberg till Capsicum som precis öppnat. Det var i alla fall ett riktigt mysigt ställe, och så hade de en trubadur som var sjukt duktig. Han spelade en massa Sanna-musik också, sånt ger plus i kanten! Stenberg och Freddie droppade av och resterande for hem till Maria vid elva-tiden för en liten filmkväll som avslutades med kortspel (ordspråket "tur i spel, otur i kärlek", verkar förövrigt sämma bra). Det är ganska faschinerande hur fort humorn sjunker ju mer klockan blir ^^ Kul hade vi i alla fall, men nu är det dags för sängen.

Glad påsk allihop!

åttitalist, javisst!

"Hej Sanna, jag ringer till dig för att du är född på åttiotalet" - vaddå känna sig gammal liksom? Dock var han typ den trevligaste och roligaste telefonförsäljaren jag pratat med hittills  ^^


det här är nästan värt ett "OMG!"

Jag har precis träffat Chrille för första gången, i ca tjugo minuter utanför busstationen. Fick en stor kram när vi möttes. Han använde till och med citatet som jag använder mest; "Det är inte lätt när det är svårt"

Och vad gör jag? Jo, jag står där tystlåten som ett jävla fån.


Och för att alla ska slippa fråga:
- Ja, han såg bra ut
- Ja, han var trevlig och pratsam
- Nej, han pratade inte så mycket norrländska
- Nej, jag vet inte om vi ska träffas igen
- Nej, jag är inte kär

inga med progress test!

Var lediga både i torsdags och fredags eftersom det var dåligt väder och vi inte har några teorilektioner kvar ute på flyget. Igår skrev jag mina två sista PT i flightplanning och powerplant , klarade båda med 85%; that is nice! Nu är det bara skolprov och Luftis kvar, sen är det slut med CPL-teorin! Vi hade en liten fest igår förövrigt, det var trevligt det med. Micke som drog på pitemålet och snackade om Omar, och Skyttmon som berättade allt om traktorer på jämtländska, haha. Kommer sakna klassen efter studenten, alla är så olika men passar ändå in liksom. For på Stalo lite senare, det var inte lika lyckat. Men vi träffade i alla fall en snubbe som var kameraman i Grannfejden, som dom håller på att spela in i Fjällbonäs (liten bit utanför flygplatsen) just nu. Han sa att Aschberg skulle komma på måndag tror jag det var. Trevligt att få lite kändisar till Arvidsjaur ^^


snart studenten..

..men först är det lite kvar att göra:

[x] FPM3-prov 
[x] PPLANT-prov
[ ] AGK skolprov
[ ] AGK luftis
[ ] FPP skolprov
[ ] FPP luftis
[ ] EnB nationella
[ ] FyB prov
[ ] FyB inlämning
[ ] HiA uppgift
[x] HiA prov
[ ] HiA uppsats
[ ] MaD prov
[ ] ReA uppsats
[x] SvB uppsats
[ ] SvB nationella
[ ] Projektarbete

Det värsta är att nästan allt ska vara klart vecka 15, just nu skulle det inte vara helt fel med lite motivation och energi... Så vi sätter dit en liten krysslista så att man i alla fall ser att man har klarat av några saker!

framtidsplaner

Jag tror jag har kommit på vad jag ska göra de nästkommande sex åren. Dock tänker jag inte avslöja vad för jag är inte riktigt hundra än, men förmodligen och förhoppningsvis kommer det innefatta en resa till ett land på betydligt sydligare breddgrader samt en flytt till huvudstaden. Och nej, ingen flygutbildning. Men vi får väl se hur det blir...

bara för att jag är helt såld



The National - Slow Show
Standing at the punch table swallowing punch
can't pay attention to the sound of anyone
a little more stupid, a little more scared
every minute more unprepared

I made a mistake in my life today
everything I love gets lost in drawers
I want to start over, I want to be winning
way out of sync from the beginning

I wanna hurry home to you
put on a slow, dumb show for you
and crack you up
so you can put a blue ribbon on my brain
god I'm very, very frightened
I'll overdo it

Looking for somewhere to stand and stay
I leaned on the wall and the wall leaned away
Can I get a minute of not being nervous
and not thinking of my dick
My leg is sparkles, my leg is pins
I better get my shit together, better gather my shit in
You could drive a car through my head in five minutes

from one side of it to the other

I wanna hurry home to you
put on a slow, dumb show for you
and crack you up
so you can put a blue ribbon on my brain
god I'm very, very frightened
I'll overdo it

You know I dreamed about you
for twenty-nine years before I saw you
You know I dreamed about you
I missed you for
for twenty-nine years

You know I dreamed about you
for twenty-nine years before I saw you
You know I dreamed about you
I missed you for
for twenty-nine years

sanna-musik

Jag älskar att hitta nya band jag tycker om. Det är en speciell känsla när man trycker på play och musiken är så där härligt tilltalande. När någon har gjort den där skivan som man längtar efter att få lyssna på. När man inser att det är något hållbart redan efter första låten, en platta man kommer lyssna på om och om igen utan att tröttna.

Några av favoritskivorna just nu;
(klicka för youtube-länk med låt från respektive skiva)
Bon Iver - For Emma, Forever Ago

Editors - An End Has Start

Goldfrapp - Seventh Tree

The National - Boxer

Tegan & Sara - The Con

morgonflygning

Klockan ringde vid fem imorse och glad i hågen hoppar man ur sängen och in i duschen. En timme senare står man påklädd och klar och väntar på Erica, och drygt en halvtimme efter det var vi ute vid flygplatsen. Gör daglig, drar ut planen vi ska ha, hoppar in och sticker iväg.

Planerat: EK-pass i området i två timmar.
Men istället: Landar 13 minuter efter start pga dåligt väder.

Kul, liksom. Gå upp vid fem på morgonen till vilken nytta? Hade vädret varit bra hade det ju helt klart varit värt det. Sen hade jag inget mer pass, och kvällsflyg blev det inte heller pga vädret. Man får väl se det positiva i alla fall, fick ju faktiskt flyga en liten stund...

        


A heart so big, God wouldn't let it live
Du borde fyllt 25 idag, M
Grattis på födelsedagen

ledig på lovet

Det snöade imorse när jag vaknade, så det blev inget flygande idag. Även om det hade varit kul så är det ändå ganska nice att vara ledig på lovet. Annat blir det imorgon, Annette ringde förut och frågade om jag ville flyga på morgonen. Visst liksom, kör på! Sen insåg jag att passet börjar vid sju. Vi kommer åka ut vid sex. Min väckarklocka kommer alltså att ringa vid fem imorgonbitti. Man kanske skulle sova?


sportlov

Kul att gå i skolan på lovet? Ibland så ^^

  

ensam igen

Det här är typ sämst. Jag har varit ensam i ungefär två timmar och saknar redan sällskapet. Någon som har tid över och vill komma och hälsa på i Arvidsjaur? Det har i alla fall varit en jättetrevlig helg. Lite promenader runt stan, utgång på lördagskvällen, massa yatzy, te och allmänt mys. Det har även varit hur skönt som helst att slippa laga mat och diska varje dag, och det är även roligare att laga mat till andra än bara sig själv. Saknar er redan!


Finns dock en positiv sak som bör framhävas; nu har jag sportlov!

RSS 2.0