så kul när det går bra för andra

Om knappt en månad ska mamma och paps fara till Tunisien och spela golf. Någon månad efter det ska de till Prag, och i april far systeryster till Italien. Och här sitter jag i Arvidsjaur, med -10 och snön fallandes utanför fönstret...

kentkentkentkentkentkentkentkent

Om exakt en vecka vid den här tiden har jag och systeryster precis påbörjat våran lilla trip till Linköping för att se Kent. Jag längtar!

flyg fula fluga flyg, och den fula flugan flög

Det blev en hel del fluget idag, totalt 18 landningar och 3,7 h. Har även flugit mitt första mörkerpass, det var sjukt häftigt!


lätt att älska, svår att motstå

Chris Bathgate - Serpentine
(högerklicka/spara som)

vecka fyra

Den här veckan försvann typ fortare än den kom. Den har i alla fall medfört 2 dm snö, många minusgrader, ännu en vunnen hockeybockey-match, massor av plugg, för lite sömn, 170 längder i simbassängen och utgång igår. Nu blir det plugg, tvätt, handling och matlagning; i'm loving vuxenlivet!

Edit: Jag kom ihåg fel tvättid. Fuck.

minus tio, och äntligen lite sol!

image189

finbesök!

Fick ett sms nyss, Josefin och Emma har köpt biljetter och kommer upp och hälsar på! Visserligen inte föräns den 29 februari, men nu har man någonting att se fram emot; det ska bli riktigt kul!


pizza la vista, baby!

Om vägen till en killes hjärta faktiskt går genom magen,
så kanske jag inte kommer vara den eviga singeln trots allt!


this is my new bestfriend

image186

det är inte bara paps..

Mamma på jullovet när vi hade varit och hyrt film:
"Vi har ju fått fel film, det här är ju Pursuit Of Happyness, inte Jakten på Lycka..!"


norrland

   
   
   

S <3 Q

Såg nyss klart Natural Born Killers, och oj vad jag älskar Tarantino-filmer! Jag förstår inte hur han kan komma på allting. Allt är så klockrent. Allt är gjort med sådan inlevelse. Skådespelarna är sjukt bra och filmerna är filmade på ett intressant sätt. Allting blandas, och det känns helt rätt när han slänger in animerade sekvenser mitt i allt ihop. Han är ett geni, helt enkelt.

 "When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films'"
                                                                        /Quentin Tarantino

Paps ringde förut, han ville beställa lite skivor från nätet och behövde hjälp;
P: "Vi kan ju kolla Ginza MFL..."
S: "MF vad?"
P: "MFL, med flera, höhö"
S: "Men LOL"
Sen blev han tyst ^^

omotiverat

Sitter och pluggar lite navigation, sjukt otaggad och ofokuserad. Men a man's got to do what a man's got to do liksom. Har dessutom träningsvärk efter simningen igår, fast det är ändå ganska skönt. Man vet att man har gjort nytta ^^ Mjölk är för övrigt ruskigt underskattat. Och den som vågar klaga på att det inte är snö ute kan komma hit; har snöat sen i typ söndags, and it just keeps on coming..

Vädret för intresserade:
ESNX 161750Z 11005KT 3000 SN VV005 01/M00 Q0989 =

duktig-dag

Åh vad segt det är att gå upp på morgonen när det är helmulet. I och för sig är det nästan alltid segt att gå upp på morgonen, men när solen skiner är det likom lite lättare. Klarade i alla fall mitt electricsprov som jag hade idag, 81%. For och simmade efter skolan, 1600 meter, riktigt skönt! Nu blir det lite mer plugg, jag vill ha sommarlov!

Edit: Haha, jag har mött min snygg-granne i trappen igen, och har faktiskt haft en hyfsad konversation om hockeybockey med honom ^^

evolutionens framsteg

Saker man lär sig under en electricslektion:
- I en vattenmolekyl är det 120 grader mellann vätemolekylerna, hade det varit 1 grad mer eller mindre skulle vattnet inte vara flytande utan ånga.
- Om det skulle vara 1% mer syre i luften skulle inga bränder gå och släcka, och hela jorden skulle brinna upp

För övrigt har det börjat snöa igen, och så är det 15 minusgrader, wonderful.


evolutionens bakslag

Jag har mött min snygg-granne i trappen två gånger den här veckan, och allt vi har sagt är "hej". Hej. Ingenting mer. Inget "allt bra?" eller något, utan bara "hej". Snacka om att ta ett steg tillbaka i evolutionen, vi har ju till och med ätit pizza tillsammans, och han skickade ett god jul-sms. Vad hände liksom?!

och så var helgen snart förbi

For till tandläkaren i Piteå i fredags. Tog typ fem minuter där inne, och så ytterligare fem minuter för att få pengar för resan. Nästan fyra timma buss för 10 minuter där. Sen går ju bussarna inte allt för ofta heller... Fast det är dumt att klaga, jag fick ju faktiskt komma till civilisationen, se gräs och gå på bar asfalt; det är inte varje dag! Blev lite shopping med; ett par jeans och några skivor; surprise surprise liksom ^^  Och så fick jag mitt riktiga körkort också, så nu slipper jag papperslappen!

Jag längtar till sommaren; komma bort från Arvidsjaur och all snö, träffa vännerna och segelflyga! Men samtidigt är det lite läskigt, för vad gör man när sommaren är förbi? Man kanske skulle åka utomlands och jobba, få lite perspektiv på livet liksom. Eller jobba som ett as, tjäna fett med pengar och dra iväg på en jorden runt-resa, det vore också lite coolt...

Fast först ska man väl ta sig igenom det halvår som faktiskt är kvar. Får se om det blir nått flygande till veckan, men det verkar mest vara mulet och snöfall. Har tre prov till veckan, lika många veckan efter det. Orka. Och så ska jag tvätta idag. Och så borde jag städa, och handla. Men jag hittade en hel burk med paps köttbullar i frysen, sånt är alltid uppmuntrande!


första skolveckan

Första skolveckan är avklarad, ska nämligen till Piteå och tandläkaren imorgon. Kul att träffa alla igen, desto segare att komma igång med pluggandet. Men jag har faktiskt varit duktig och simmat 1.6km både igår och idag, och så har jag lagat mat som blivit god. Började snöa igårkväll, nu har det dimpt ner runt 1.5dm och det snöar fortfarande massor. Annars har det inte hänt så mycket här uppe. Typ hälften av killarna i klassen har idag påbörjat en skäggväxar-tävling som ska pågå i tre veckor, ska bli kul att se resultatet av det ^^

älsklingen på nyår

"Men Sanna, sitt inte bara där och drick.
Du måste ta tag i ditt liv; gå ut och rök!"

ajr igen

I torsdags for familjen upp till Sthlm. Blev en trevlig liten shoppingweekend, och så träffade vi Mia och Patric och fick se deras nya lägenhet. Sen på lördagen blev det till att fara norrut för min del, medans resten av familjen åkte tillbaka hem till Söderköping. Känns konstigt att vara tillbaka här igen, som att man aldrig varit iväg. Men samtidigt är det skönt att ha sitt eget lilla place igen. Och jag saknar någon som lagar mat, städar och tvättar ^^ Men jag kommer ju hem om en månad igen, då blir det Kent!


eskju divine

Var inne på Vaxkupan idag, impulsköpte en skiva med ett band jag aldrig hört talas om. Eskju Divine's första skiva (Come and join, close your eyes become blind, we're on our way to Eskju Divine). Seriöst, det var kärlek från början! Så mycket Sanna, och så rätt och underbara texter. Har en känsla av att till och med grannarna kommer lära sig låtarna ^^

with you, i'm nothing
but without you, i'm even less
at least that's how i feel

RSS 2.0