snabbuppdatering

Idag blev det ytterligare en liten shoppingtur med mor, så nu är studentklänningen fixad. Ikväll blir det mys-valborg hos Mona vid Tjen och nu ska jag fara iväg en sväng; träffa Emma W och äta glass.


*hoppashoppashoppas*

honey, i'm home!

Äntligen hemhemma i söder! Däremot höll jag på att fastna halvvägs, glömde tågbiljetten i Arvidsjaur, men det löste sig ändå tillslut. Fick dock betala Arlanda Expressen en gång till, men sånt är livet när man är glömsk. Underbart väder har det i alla fall varit idag; sol, gröna gräsmattor och ingen snö! Jag och systeryster hade filmkväll, såg både Mr Brooks och Reign Over Me, båda var riktigt bra. Imorgon kommer mamma och paps hem från Prag, det är bra för då kommer bilen också ^^

Någon som vill hitta på något i veckan?

norrland as it should be

Det har blivit mycket flyg den här veckan, det är najs! Flög två lågnavvar igår, en DK och en EK. Fick en 5-5:a på DK-passet, så det gick ganska bra om man säger så.. Idag passerade jag 115h (totalt nu 117.5h) och flög en liten nav bland annat över Sveriges djupaste sjö, det är inte varje dag.

Nu på kvällen for majoriteten av klassen till Prästberget och grillade. Solen är uppe ganska länge nu, det är härligt. Är det något man kommer sakna när man far härifrån så är det definitivt våra spontana träffar. Det är lite blandade känslor, man kommer ju inte direkt springa på många på stan liksom, men man har med sig många bra minnen härifrån. Nu ska jag packa klart och hoppa i säng, imorgon far jag hemhem till Söderköping!

Schroeder: "Kolla, vattnet kokar!"
Hedemora: "Men oj, jag kokar vatten varje dag"
Schroeder: "Jaha, men hur ofta gör du det med snö i en gammal
aluminiumform från en mazarin, över en öppen eld med korv i?!"

sannas dag

Idag har jag flugit till Skellefteå, passerat 110h och fått ett samtal från andra sidan jorden, sånt är ju lite spännande en vanlig dag i norrland.


   

utgång, igen

Utekväll ikväll. Igen. Tror jag har varit ute varenda helg i april, det är ganska illa. Som om det inte var nog så var det utgång både igår och idag. Fast i och för sig, igår for vi bara till Caspicum, åt mat och tog en öl efteråt. Men ändå. Det har däremot varit en trevlig månad. Nu är det för övrigt bara sex dagar kvar tills jag ska hemhem, och som jag längtar! Uppbokad lördagkväll, jag och systeryster ska ha filmkväll, men förutom det så är det fritt fram att boka de andra dagarna om någon är intresserad (; Sov så gott och lev väl!

give me back those days

image207

olika sätt att säga grattis

Grattis på 19 årsdagen! Här får du 1.5 dm
snö att leka med, hoppas det blir till stort nöje!
/ Moder Natur

Tack liksom.

ytterligare en helg i norr

Bakis, plugg-ångest och hemlängtan, det är väl det som bäst beskriver min dag idag. Men det var i alla fall trevligt igår, tror jag. För övrigt så snöar det typ sjukt mycket men nu är det bara 13 dagar kvar tills jag ska hem.

förmodligen mikas bästa låt


Mika - Happy Ending
This is the way you left me, I'm not pretending
No hope, no love, no glory - no happy ending

Wake up in the morning, stumble on my life
Can't get no love without sacrifice
If anything should happen, I guess I wish you well
A little bit of heaven, but a little bit of hell

This is the hardest story that I've ever told
No hope, or love, or glory
Happy endings gone forever more
I feel as if I'm wasted
And I'm wastin' everyday

This is the way you left me, I'm not pretending
No hope, no love, no glory - no happy ending
This is the way that we love, like it's forever
Then live the rest of our life, but not together

2 o'clock in the morning, something's on my mind
Can't get no rest; keep walkin' around
If I pretend that nothin' ever went wrong, I can get to my sleep
I can think that we just carried on

This is the hardest story that I've ever told
No hope, or love, or glory
Happy endings gone forever more
I feel as if I'm wasted
And I'm wastin' everyday
I feel as if I'm wasted
And I'm wastin' everyday

This is the way you left me, I'm not pretending
No hope, no love, no glory - no happy ending
This is the way that we love, like it's forever
Then live the rest of our life, but not together

A Little bit of love, little bit of love
Little bit of love, little bit of love [repeat]

I feel as if I'm wasted
And I'm wastin' everyday

This is the way you left me, I'm not pretending
No hope, no love, no glory - no happy ending
This is the way that we love, like it's forever.
To live the rest of our life, but not together

det kan bara hända i ajr!

Hade tänkt att ha en lugn hemmakväll igår, men for istället till Lappis med Maja och Maria. Det första vid ser vid ingången är tre killar. Går in, betalar, lämnar in jackorna och ser några fler killar. Går in i restaurangen (där discot var) och det är seriöst killar överallt. Nej, förlåt, det var faktiskt tre tjejer på dansgolvet men that's it. Helt sjukt! Sällan det är så mycket testosteron på så liten yta. Det visade sig att K4 hade PV-helg (dvs de är lediga men får inte fara hem). Men det är ju dumt att klaga, det är ändå ganska nice att gå till baren för att beställa en öl och komma därifrån med den samt en sexa tequila och inte ens behöva betala! Efter flertalet uppraggningar träffade jag en kille som heter Johan. Haha, det var en spännande kväll!


norrlandsvår när den är som sämst

För ett par dagar sedan var det ingen snö kvar på de stora vägarna, och man kunde till och med se lite gräs på vissa ställen. Nu har det kommit två decimeter snö. I april. Den har två månader på sig att försvinna för jag vill inte ha snö på studenten!

röda kinder och vacker simning

Idag hade vi friluftsdag. Man kunde välja mellan skidåkning på Vittjåkk, längdskidor, skidskytte eller att pimla. Kul med en sådan stor variation! Jag och majoriteten av klassen for i alla fall upp till Vittjåkk och medans de andra åkte skidor placerade jag mig i en snöhög och njöt av solen, jag har till och med bränt mig. Jättesnyggt med tanke på att vänster kind är rödare än höger. Det var i alla fall jättenice väder, och om man kisade kändes det nästan som att man låg på en kritvit strand med strålande sol och blå himmel. Norrlandsvår när den är som bäst med andra ord!

Senare på eftermiddagen for jag och simmade (hela 1600 meter). En tant tyckte att jag crawlade vackert, spontana komplemanger är otroligt uppmuntrande! ^^

RSS 2.0