hbg-veckan

I söndags for jag och Emma ner till Helsingborg med hennes syrra, Josefine, skulle vara kattvakt åt hennes mosters och morbrors katt. På måndagen for vi över till Helsingör; åt lite glass, strosade omkring och köpte lite annat smått och gott ^^

Tisdag och onsdag hände inget speciellt, vi for till Väla respektive Familia. Köpte en tshirt och H.P-boken. Sen var vi på bio och såg H.P-filmen med. Alla jag har pratat med har sagt att den var jättebra, kanske hade jag för höga förväntningar för jag blev besviken, det hände ju knappt någonting. Nej, länge leve böckerna!

Sen på torsdagen drog festivalen igång. Inledde med att kolla på Lisa Miskovsky. Efter konserten hittade Emma ett hål i plasten runt backstage och kollade in och såg Lisa. Så hon sa hej, och så började de prata. Sen kom hon (Lisa allstå) ut och hälsade på oss andra också. Trevligt. Sen gick vi och kollade Eskobar, vilket jag tyckte var bättre än Lisa. Efter den konserten regnade det ganska mycket, så jag sa lite skämtsamt till Emma: "Vi får ta och ragga upp en kille med paraply.." Killen en bit framför vänder sig om, ler och säger: "Ni kan gå med mig!" Och det gjorde vi också ^^  Sen såg vi några låtar med Mando Diao innan vi gick till HbgSteakhouse och hade trevligt ^^  Efter ett tag och X antal shottar i baren kom det fram en kille och bad mig beställa en öl till honom. Sagt som gjort. Sen lyckades Emma flirta till oss varsin shot. Den ena killen var ganska söt, men de var skapligt biffiga båda två ^^

På fredagen åt vi tacos hos Josefine och Robin. Några kompisar till dem kom också, de hade varit nere i Tyskland och shoppat loss. Vi körde i alla fall någon annorlunda version av mullimull innan vi begav oss ner mot centrum. Dem skulle kolla på Mustach och jag och Emma gick runt och kollade på lite allt möjligt ^^ Hamnade bland annat på HbgSteakhouse igen. Missade också sista bussen hem, så vi fick en lång kvälls/morgonpromenad hem. Tog typ 1.5h ^^

På lördagen for vi en sväng till Väla. Jag köpte en hodtröja på Gina. Ganska mycket senare på kvällen kollade vi Weeping Willows och efter det for vi hem och sov ^^ Sen idag hände inte så mycket. Vi åkte tåg nästan hela tiden kändes det som. 4h +40min väntan i Hässleholm. Skönt att vara hemma nu i alla fall. Åker upp till Ajr igen på onsdag; önskar att lovet var längre!

Finns fina bilder på bilddagboken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0