tillbaka i norr

I onsdags lämnade en fullpackad röd saab 9.5 aero Söderköping för en 110 mil lång trip upp till Arvidsjaur. Skämt och sido. Sov mest hela vägen, körde lite också. Gjorde inte så mycket den kvällen. Dagen efter åkte vi upp till Kiruna (bara 40 mil) för att vara där i några dagar. Men jag fick köra lite mer i alla fall. Köpte min femtonde Bondfilm i Porjus. Upptäckte idag att fodralet var trasigt. I alla fall hände inte så mycket den kvällen heller och dagen efter åkte vi ännu längre norr ut, till Abisko där mamma är född. Jättefin utsikt hela vägen. Smala, krokiga vägar som det hemma hade varit 50, kanske max 70 på. Här var det 90-vägar. Ibland 110  ^^  Såg Lapporten också. Senare på kvällen gick vi ut och åt. När vi kom tillbaka till vandrarhemmet tänkte jag se om jag kunde ragga upp en dvd-spelare och kolla Bond eftersom det inte fanns mycket annat att göra. Slutade i alla fall med att jag lyckades ragga upp en kille i stället vilket inte var helt fel ^^  Vi gick i alla fall ut för att pröva på Kirunas nattliv. Tur att sällskapet var trevligt i alla fall!  Åkte tillbaks till Arvidsjaur på lördagsmorgonen, då fick jag inte köra... ^^ Nu är allting uppackat och allt är nästan där det ska vara. Skolan börjar imorgon och jag är inte det minsta motiverad, det var riktigt skönt att komma hem en sväng. Men jag ska i alla fall flyga imorgon, ett repetitionspass med NOG. Och så börjar ju alla små A-tvåor också, så då får man känna sig gammal, klok och kunnig ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0