lektion två; gå inte upp tidigt

Jag och Jenny gick ut en sväng igår kväll, träffade Hall och pratade lite med honom. Han bor precis brevid en lärare ^^  I alla fall var klockan närmare tolv när vi kom i säng, och imorse ringde klockan 05:45. Jenny låg kvar och sov gott medans jag släpade mig upp. Inte kul. Men sen hade jag två EK-pass inplanerade; steep turns och slow flight samt SUM/REKMI naven. Började med att planet jag skulle hade en remark, så jag fick ta S-PG istället, vilket i och för sig inte gör någonting eftersom den har lite mer motor än de andra planen. Så när jag skickat in färdplanen och haft min lilla briefing med Icelandic gick jag ut och gjorde PFI:n. Upptäckte att en skruv på motorkåpan var lös. Gick in till Icelandic och frågade vad som skulle göras, så han tog en skruvmejsel och tejprulle och vi gick till planet. Började med att prova att skruva fast  den, men det fungerade inte. Så då tog han fram tejpen och tejpade fast den... Sen gjorde jag motoruppkörningen, ställde upp och startade. Ca 300ft (~100m) upp var jag inne i moln. Så då gick jag ner och landade nästan direkt istället. SUM/REKMI-naven lär ju inte bli av den heller, för vädret lär bara bli sämre eftersom det kommer in en varmfront. Men jag kan ju ta och planera den i alla fall, så att det är gjort... So long, and thanks for all the fish.


Kommentarer
Postat av: Jockie

Fattar fortfarande inte vad du skriver om..
Du kan inte göra en liten lista längst ned där du skriver vad alla förkortningar betyder? Puss

2007-08-13 @ 16:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0