stockholmsweekend

Nu är jag tillbaka i norrlandslugnet efter fem roliga dagar i huvudstaden/på Zinkens(damms vandrarhem). Jag och Micke åkte ner på onsdagen för att representera skolan (proffsigt va? ^^) på flygtesterna när de nya tvåorna skulle testas. På onsdagskvällen var jag hos Mia, vi åt tacos och kollade på Men in Trees och Grey's Anatomy och snackade. Lite senare kom även Patric och jag fick en försenad födelsedagspresent av dem. Två diesel-tröjor (som faktiskt Patric hade valt). Sen fick jag några nya tidningar också; det är bra att ha henne på Diesel och honom på en reklambyrå  ^^

På torsdagen avlöste vi Maja och Timo. Några gjorde de sista testerna och vissa fick mer positiva besked än andra. Senare stack Micke, jag och de fyra kvarvarande testarna in till centrum. Efter att ha gått omkring i lite affärer hamnade vi på Åhléns där det stod två snygga tjejer i sjuksyster-outfitt och delade ut provdofter. "En sån måste jag ha!" sa Micke och gick dit. Tjejen såg lite småpaff ut, men gav honom en samtidigt som hon tittade honom i ögonen sa "Det är en sexdoft."  Gissa vem som gick runt och sniffade på den där resten av kvällen?! Sen gick vi på bio och såg Pans Labyrint. När vi satt och väntade på att filmen skulle börja satt Micke fortfarande och luktade på sin provbit och efter några minuter vände han sig om till paret som satt bakom och frågade "Vad tycker ni om den här doften?"  Båda tyckte att den var lite för söt. "Jaha" sa Micke då "Det är i alla fall en sexdoft." Jag förstår inte hur han vågar ^^ Filmen var hyfsad, enligt Micke var det en blandning mellan Tandläkaren, Indiana Jones och Alice i Underlandet och allt på spanska och till viss del får jag lov att hålla med. Vi for tillbaka till Zinkens och träffade några av de nya testarna vars första dag var på fredagen och sedan gick vi allesammans och åt pizza. När vi kom tillbaka hade ytterligare lite folk kommit så vi tog en vända och hälsade på alla.

På fredagen skulle vi ha fått sovmorgon, men istället fick vi följa med första gruppen till Sabbatsbergssjukhus där de skulle göra de medicinska testerna. När vi sett till att de kommit rätt for vi tillbaka, åt frukost och fick en timmes sömn medans grupp två gjorde klart de skriftliga testerna hos psykologerna. Efter det höll vi en liten presentation om skolan och berättade (okej; svamlade) om det mesta. Allt eftersom dagen fortskred var fler personer inne hos psykologerna och vid dagens slut hade 5/8 gått vidare. På kvällen stack vi till Kungshallen sen blev det mer kortspelande på Zinkens och ännu senare gick vi till McD och åt glass.

Det blev i alla fall en kort sovmorgon på lördagen, skönt det. Lite pluggandes hann med också, medans några gjorde tester och Micke tog med resten på minigolf, vilken var välbehövligt. Dessvärre chockerade psykologerna lite även denna dagen. Mat på Kungshallen igen, men vad gör det när det finns så mycket att välja på där. ^^  Killarna satte betyg på alla tjejer de såg, så tillslut började jag och Jenny göra samma sak. Dessvärre, insåg vi ganska snabbt, finns det många fler snygga tjejer men knappt några heta killar längre. Vi hittade en femma där, resten var under två. På kvällen skulle killarna och Jenny spela laser dome och jag for tillbaka för att plugga (och såg en åtta! ^^). Men Jenny ångrade sig så jag mötte henne på T-centralen och sen åkte vi tillbaka till Zinkens och pratade och spelade kort. Tror inte jag vann en enda gång, men vi hade trevligt ändå. När killarna spelat klart for vi in till centralen igen och mötte dem, sen åkte vi till McD och åt glass, for till Zinkens och spelade lite mer kort. Klockan rann iväg ganska bra innan vi kom isäng.

Idag var det då också dags för hemfärd. Jag och Micke sa hej då till sparvarna och for till ARN. Han skulle till LLA och jag hem till AJR så vi sa också hej då och travade vidare åt varsit håll. Hann plugga lite på planet, men jag sov mellan LYC och AJR. Nu är jag i alla fall tillbaka, ska packa upp och sedan hoppa i säng. Har BiA prov imorgon, cellen, får väl se hur det går, speciellt mycket plugg har det inte blivit... Men ska i alla fall flyga NDB med SST, det är alltid något att se fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0