sanna svamlar

Igår var det den sista BiA lektionen, skönt med måndagskvällarna ledigt! I alla fall så hade vi en diskussionsuppgift där vi skulle diskutera om biologisk mångfald och om vi skulle klara oss utan den. Efter att ha pratat en stund så kom vi på (och nej, det var inte vårat bästa argument, men det var ett av de roligaste) att fågelskådarna skulle få det väldigt tråkigt om det bara fanns två fågelarter att titta på, men sen kom vi på att det kanske inte skulle bli så tråkigt ändå, utan snarare "Titta! Där är ju Gunnar!"  när man får syn på en viss fågel ^^

Igår var det inte flygväder, det var det idag. Det är inte kul att sitta inne och ha GNAV och POF en hel dag när man ser alla cessnor som gör motoruppkörning, startar och landar hela tiden. Fast imorgon är det flygdag och vädret verkar bli hyfsat. Har dessutom två pass inplanerade; NDB med SST och så NAV2 EK, nice värre! ^^ På rasten tog vi användning av våra POF-kunskaper och vek pappersflygplan. Schroeder döpte mitt till "fula ankungen", men det flög bra så utseendet betyder inte allt ^^  Det började en ny lärare till skolan idag också, han är från Island. Och eftersom vi redan har en norrman behöver vi bara en dansk och en finsk för att ha lärare från hela norden ^^  Men finska på radion låter väldigt finskt, även när det är svenska, och danska är ganska grötigt så det kanske är bäst som det är nu trots allt ^^

Jag fick tag på min jacka idag föresten! Den hade kommit tillbaka på hemsidan, borde dyka upp i nästa vecka ^^

Idag är det för övrigt åtta månader kvar till julafton, och jag har varit 18 i tio dagar. Tiden går fort. På söndag har vi skolprov och på måndag är det valborg, jag hade hellre varit hemma..!

image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0