sanna i blåsväder

Det där med att komma i säng tidigt har aldrig varit min grej, nattmänniska rakt igenom. Efter några timmars sömn var det dags att fara ut till flygplatsen. Vinden låg rakt i banan, dessvärre rakt i sidan med 15-17kt. All EK flygning blev inställd, trist med tanke på att jag hade två EK navar jag skulle flyga. Istället blev det till att sitta och chilla i hangaren. Men sen fick jag reda på att det kanske skulle bli flygning ändå, och då var det en timme kvar tills passet skulle börja så det var bara till att sätta sig och planera, men Timo skulle och göra det så vi hjälptes åt.

När alla beräkningar var gjorda var klockan kvart över tio och vi fick informationen att det inte skulle bli några EK flygningar; vind på 3G17. Fast i och för sig är det alltid bra att öva på färdplaneringar ändå. Det som egentligen är det värsta med lovflygning är att restaurangen inte är öppen, så vi får ta med egen mat. Och maten vi brukar få är alltid sjukt god, och det brukar väga upp för det jag lagar till middag  ^^  Imorgon flyger jag i alla fall nav1:an EK om det blir bra väder, fast taxin skulle gå vid 6:45 och med tanke på hur många timmars sömn jag fått de senaste dagarna borde jag försöka komma i säng, på riktigt den här gången ^^  Och min åldersångest växer, fast det får bli ett eget inlägg någongång...


           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0