födelsedagsflygning

Nu har jag varit 18 i hela 10 timmar och 30 minuter. Inte illa alls. Jag kände mig jättevuxen och mogen när jag vaknade, studsade upp ur sängen så fort klockan ringde och kände mig jättepigg. Kollade aktiekursen i tidningen och insåg att jag borde sälja några innan de sjunker förbi köpvärdet och sedan fortsatte jag med korsordet innan det var dags att bege sig iväg...
...eller inte. Det är inte så stor skillnad. Jag kan i och för sig köpa de alkoholhaltiga dryckerna i affären, gå lagligt på krogen och ta körkort. Fast jag har inte hunnit med något av det än.

Klockan ringde i vilket fall som helst 05:15 (inte UTC!) men med mitt vanliga, morgontrötta humör låg jag kvar en halvimma innan jag insåg att jag var tvungen att gå upp för att inte missa taxin som skulle gå 06:45. Hade min nav1 (EK) inplanerad vid 09:30 så jag tänkte att jag kan planera den och äta frukost samtidigt ute på flyget istället, eftersom jag inte är speciellt hungrig på morgonen. Sagt som gjort, frukost och lunch packades ner, fick sällskap av Kiruna till taxin och kom ut till flyget. Jag och Timo (som också skulle ut på nav1) hann i princip bara sätta oss innan en lärare kom in och sa att jag skulle ut och flyga direkt. Jättekul, tom mage och ingen planering. Men som tur var hade inte hungern satt in och jag kunde använda vindarna som vi hade igår (det finns en mening med allt!), och eftersom den planeringen redan var klar så var det bara att hoppa i overallen, göra PFI:n och sätta sig i planet.

Flygningen gick bra, kom lite för långt norr ut efter Rönnberg men såg sjön som ligger vid Vidsels TMA gräns innan det var för sent ^^  Lite lätt turbulsen och när jag kom till Avaviken fick jag gå ner på 3100ft (istället för de 3500 jag legat på) pga moln. Fick till en bra inflygning och landning samt logga 1.3, det är ganska nice ^^  Men nu har jag inga mer pass inplanerade idag så nu ska ALW-boken fram.

Och just det, tack för alla gratulationer!

Bilder från flygningen, fler på bilddagboken:
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0