flyg och julkort i april

Jag kom inte i säng efter Greys igår, klockan rann snarare iväg mot två... Idag var det upp och hoppa vid sju och drygt en timme senare satt jag på bussen påväg ut till flygplatsen. Hade inte mitt första flygpass förrän vid två, så förmiddagen blev lite småseg. Men dagen fortskred och klockan lika så, och strax efter två satt jag i ett plan med norrmannen och en hood  i pannan och körde ett instrumentpass. Jag har insett att norska låter väldigt glatt och käckt, och ibland är det nästan lite svårt att hålla sig för skratt. "Du kan svinge vänstere nu, titta på det här instrumentenen"  ^^

Efter att jag landat och gjort med allt som skulle göras var det ca fyra timmar kvar till nästa flygning så jag fixade lite kurser och kartritning inför de två EK navigationerna jag har imorgon och när det var klart så långt det gick förberedde jag inför flygpasset som var flygning med maxvikt. Fick dessutom flyga våran upphottade PG som har hela 180hk istället för de vanliga 160 som det är på de andra  ^^  Och vilken flygning sen! Klockan var nästan åtta, inte speciellt mycket vind och solen var påväg ner. Kulan låg i mitten, höjden hölls och kartläsningen gick bra. Eftersom det inte är speciellt mycket att göra på det passet fick jag bestämma en del själv, så det blev lite övergångar mellan sjunkande och stigande svängar, lite stall och en simulerad nödlandning.

På hemvägen stannade vi vid Statoil och handlade mat eftersom både Konsum och Ica stänger vid nio. När jag sedan kom hem och kikade i mitt lilla brevfack upptäckte jag att jag hade fått paket. Fast jag blev lite småförvånad när jag öppnade och fick fram ett julkort som det stod "julhälsning från Kalmar" på. Det var i alla fall från Filip (som för övrigt inte alls bor i Kalmar utan i Säffle), antar att han inte hade några andra kort hemma ^^  Fick, förutom det fina kortet, Porcupine Tree's musik-dvd "Arriving somewhere" av honom. Tack så jättemycket, det hade du inte behövt, och jag blev riktigt glad och överraskad!

Nu ska jag sova, snart i alla fall... Har som sagt två EK navigationer imorgon, och även om man aldrig lämnar övningsområdena på dem så är det i alla fall navar. Hoppas dock på att få flyga NX-NP-PA-NX i helgen, men vi får väl se vad som händer. Och så fyller jag ju år på lördag också, börjar nästan få lite åldersångest!

image25
kortet och musik-dvd:n


Kommentarer
Postat av: Filip

Du är värd presenten, man fyller ju bara 18 en gång i livet =) Fin bild också.

2007-04-13 @ 19:37:26
URL: http://fiwip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0